Tuesday, August 9, 2011

Download Al-Quran 3D Percuma




Software Al-Quran yang seperti Al-Quran sebenar di monitor PC/laptop anda amat sesuai untuk di baca di ofis atau dimana-mana pun ketika waktu senggang di bulan Ramadhan ini selain dapat mengelakkan perkara-perkara yang mengurangkan pahala berpuasa.

Download Quran 3D (39.3MB Sahaja, Tidak Perlu Installasi, PnP)



Pahala membaca al-Quran
Dari Ibn Mas’ud r.a telah berkata bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda: ” Barangsiapa membaca satu huruf daripada Kitabullah maka baginya satu kebajikan dan tidap-tiap kebajikan sepuluh kali gandanya. Aku tidak mengatakan ‘Alif Lam Mim ‘ satu hurf tetapi Alif satu huruf, Lam satu huruf dan Mim satu huruf”
Dari Abi Hurairah r.a berkata bahawa Rasulullah bersabda ” Sesiapa yang membaca al-Quran sepuluh ayat dalam satu malam, tidak dimasukkan ke dalam golongan yang lalai”
Kesimpulan
1. Pahala membaca al-Quran, 1 huruf al-Quran dengan berwuduk (diluar solat) = 1 kebajikan =10 pahala
2. Pahala membaca al-Quran, 1 huruf al-Quran (dalam solat) = 100 kebajikan = 100 x 10 = 1000 pahala
3. Pahala membaca al-Quran, 1 huruf al-Quran (ketika berpuasa) = Cuba kira sendiri …
*dipetik dari kitab Al-Quran Rasm Uthmani Bertajwid dan Disertai makna karangan Ustaz Mahadi Dahlan oleh Pustaka Haji Majid
Rasulullah s.a.w telah bersabda bermaksud : ” Semulia-mulia ibadat umatku ialah membaca Quranul Karim (ibadat yang bukan wajib)bahawa sebaik-baik amalan umatku ialah membaca al-Quran
Al-Quran juga merupakan satu hidangan dari Allah. Sabda Rasulullah lagi bermaksud ” Sesungguhnya al-Quran ini ialah hidangan Allah S.W.T, maka hendaklah kamu terima hidangan Allah sebanyak mana yang kamu boleh”
Al-Quran juga merupakan senjata yang paling berkesan untuk membersihkan jiwa dan menyinarnya. Dalam sebuah hadis Rasulullah s.a.w bersabda bermaksud : Daripada Ibnu Umar r.a berkata ” Rasulullah s.a.w telah bersabda, hati manusia akan berkarat seperti besi yang dikaratkan oleh air. Apakah cara untuk menjadikan hati bersinar semula. Katanya dengan banyak mengingati mati dan membaca al-Quran.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...