Follow me on Twitter : @bamnablog

Saturday, May 28, 2011

Suami Terkejut Isteri Curang

Membantu para janda

Daripada Abu Hurairah r.a:
Nabi s.a.w telah bersabda: Orang yang berusaha untuk membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti.

(Riwayat Muslim)

Lidah oh Lidah

Daripada Muaz bin Jabal r.a, berkata : " Khabarkan kepadaku suatu amalan yang membolehkan aku masuk ke dalam syurga dan menjauhkan aku dari neraka. "

Jawab Nabi SAW : " Sebenarnya engkau telah bertanya suatu pekara yang besar, dan sesungguhnya amat mudah sekali bagi sesiapa yang dimudahkan oleh Allah Ta'ala, iaitu : Hendaklah engkau menyembah Allah dan tidak menyekutukanNya dengan suatu yang lain. Engkau mendirikan sembahyang, mengeluarkan zakat, berpuasa sebulan Ramadhan dan mengerjakan haji ke Baitullah. "

Kemudian Nabi bersabda lagi : " Mahukah engkau aku khabarkan pokok amalan, tiangnya dan kemuncaknya? "

Aku menjawab : " Mahu, ya Rasulullah . " Sabda baginda : " Pokok amalan ialah Islam, tiangnya ialah sembahyang dan kemuncaknya ialah jihad. "

Kemudian Nabi bersabda lagi : " Mahukah engkau aku khabarkan kunci kepada semua pekara ini ?"

Aku menjawab : " Mahu, ya Rasulullah. " Lalu baginda memegang lidahnya seraya berkata : " Awas, jaga ini baik-baik. "

Aku bertanya : " Ya Rasulullah, adakah kami akan dituntut kerana berkata dengannya ? "
Baginda lalu menjawab : " Dan tidak akan dicampakkan manusia ke atas muka mereka atau batang hidung mereka ke dalam neraka, melainkan hasil tutur bicara mereka. "

(Riwayat Tirmizi)

Thursday, May 26, 2011

Idea yang bagus?

Very interesting and cool goal in soccer

The Power of a 17 Gigapixel

Kerajaan bekukan semua jawatan kosong! apa maksudnya?

tetiba kerajaan ambil langkah pelik, beku semua pengambilan jawatan kosong...abislah, takde can la sape yang nak keje kerajaan tu..ini kali pertama rasanya kerajaan amik langkah begini..apa maksud, sebabnya??
http://www.jpa.gov.my/docs/se/2011/se23052011.pdf

pada yang nak mintak keje gomen tu, yang baru abis belajar, intai2 la tempat lain.. 





Wednesday, May 25, 2011

Happy Birthday

Not just a year older, but a year better. 

*****

Dad : Son, what do you want for your birthday?
Son : Not much dad, just a radio with a sports car around it.

*****

Money's tight
Times are hard
Here's you friggin birthday card

Tuesday, May 24, 2011

BMW Z4 vs VW Golf R32

We didn't start the flame war

Bagaimana Nak Buat Anak?

World through the eyes of a sniper

Inovasi Untuk Fotografer


Monday, May 23, 2011

Betul ke perempuan tidak suka bulu dada?

What's in the box?

If you like games like Half Life, so you should absolutely see this short film.
It’s been shot like in a FPS game. Great job! (c)


Stail tidur yang unik


Sunday, May 22, 2011

Bila bawak kereta laju yang tiada atap..

Saturday, May 21, 2011

Incredible shot on the last second through the whole field. Great!

32 songs in 8 minutes. Great performance

Pandai makan pandai basuh

Doraemon, pinjam pintu suka hati sekali!

Eksplorasi Menjejak Kaki di Bulan Gagal

Friday, May 20, 2011

Pagar Yang Amat Kreatif

Ekonomi Malaysia 2011?

Monday, May 16, 2011

Beginikah cara anda mendidik anak anda?

Pool Warning Signboard

Sunday, May 15, 2011

Interesting Water

#1. 75% of Americans are chronically dehydrated. (Likely applies to half the world population)

#2. In 37% of Americans, the thirst mechanism is so weak that it is mistaken for hunger.

#3. Even MILD dehydration will slow down one's metabolism as 3%.

#4. One glass of water will shut down midnight hunger pangs for almost 100% of the dieters studied in University of Washington study.

#5. Lack of water, the #1 trigger of daytime fatigue.

Saturday, May 14, 2011

Bersedia untuk serang hendap musuh

Korek korek pastu buat apa?

Wednesday, May 11, 2011

Nostalgia 90-an : Video Game Konami Contra

Teringat zaman muda-muda dulu dalam tahun 1996-1998 masa tu cuti-cuti sekolah rendah. Aku dengan adik aku dah puas sangat nih asyik main bola, guli, roba(pemadam), batang aiskrim, sumpit straw, tah kejor, tah duduk. Ingat nak mencuba permainan 'moden' sket. wehehe. Main arcade kat atas PASARAYA SALWA, tak puas. Main kalah main kalah. Sekeleng(syiling) pon abis. Payah benor jadi king of racer (excited pegang stereng). Plus ramai sangat otai-otai(DK) kat situ. Main kat kedai apek(baru buka masa tu), penoh sokmo. Isk isk tengok saje jela anak-anak orang kaya main PS1.Jiwa kacau beb. Mahal giler RM2 sejam tak mampu aku dua beranak nak main tapi apek tu pakai TV 20'' padan la kot masa tu. Hari-hari jiwa kacau nih, main SAIDINA pon salah kira la, rumah & tanah & hotel kene gadai la, kene denda la, masuk jel la. Hahaha. Setelah beberapa hari masuk jel saidina, member adik aku ajak join main videogame kat rumah dia.Yea..yea.. finally, boleh main game free. CONTRA antara game yang aku dah khatam. hohoho.

Friday, May 6, 2011

Kawan Atok

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.

Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)

Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."

Atuk: "Tak sama apanyerr???"

Fantasi Pemandu Teksi

Seorang Nurse, Ratna menahan teksi. Sedang dalam perjalanan... Pemandu teksi iaitu Feddy asyik memerhati Nurse itu melalui cermin tengahnya..Merasa kehairanan... Nurse itu bertanya...

"Encik.. kenapa encik melihat saya begitu ??"

Feddy tersenyum malu dan berkata...
" Sebenarnya... saya selalu berfantasi....maaf ya... saya sangat ingin mencium seorang Nurse..."

"Oh begitu!! tak der masalah... encik boleh mencium saya.. kalau itu memang memberikan ketenangan buat encik... tapi saya ada syarat iaitu encik mesti masih single" kata Nurse...

Makna politik bagi seorang kanak-kanak

Seorang murid sekolah rendah mendapat kerja rumah dari gurunya untuk menerangkan erti "politik". Kerana belum memahaminya, ia kemudian bertanya kepada ayahnya apa erti "politik" itu.

Ayahnya mahukan anaknya dapat berfikir secara kreatif memberikan penjelasan, "Baiklah nak, ayah akan cuba menjelaskan dengan contoh, ayahmu adalah orang yang bekerja untuk menanggung keluarga, jadi kita sebut ayah adalah Investor. Ibumu adalah pengatur kewangan, jadi kita menyebutnya Pemerintah. Kami di sini memperhatikan keperluan mu, jadi kita anggap kamu sebagai Rakyat. Orang gaji, kita memasukkan dia ke dalam Kelas Pekerja. Dan adikmu yang masih bayi, kita anggapnya sebagai Masa Depan. Sekarang, fikirkan hal itu dan kita lihat apakah penjelasan ayah ini boleh kamu fahami".

Kambing dan ayam

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi. Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam: Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Pagi-pagi Bukak tingkap

Pade suatu ari, tinggal lah seorang ibu nie ngan anaknye, Dol, di sebuah kampung....Nak dijadikan cerita....

Si Mak nie mengarah anaknyer DOL agar BUKAK tingkap supaya dapat menyedut udara yang nyaman pade pagi ari....

Tiba-tiba....

Janda Yang Dahaga

Disini saya ingin menceritakan sebuah kisah mengenai seorang janda yang baru sahaja kematian suami.... Hasnah seorang janda kaya yang baru sahaja kematian suaminya akibat kemalangan jalanraya. Beliau masih muda lagi dan mempunyai potongan badan yang cantik.

Sejak kematian suaminya, beliau sentiasa diusik oleh jejaka-jejaka kampung yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayan karenah pemuda-pemuda kampung tersebut, kerana hatinya masih lagi merindui arwah suaminya... Walaupun.... hatinya berasa sepi ketika waktu ini. Lebih-lebih lagi di waktu malam... Rasa sepi hatinya tiada siapa yang tahu...

Kelebihan rukuk, sujud

SOLAT adalah kewajipan yang perlu ditunaikan sejak Nabi Muhammad s.a.w selepas melalui peristiwa besar yang dinamakan Israk dan Mikraj.

Sebelum itu, umat Islam menunaikan solat sebanyak 50 kali sehari semalam. Akan tetapi, apabila Allah S.W.T memerintahkan Rasulullah s.a.w hanya bersolat lima kali sehari semalam.

Ia adalah berita yang menakjubkan di mana manusia diberikan keringanan begitu banyak. Hampir 10 kali ganda solat dikurangkan semata-mata kerana Allah sangat kasih pada hamba-Nya, yakni Nabi Muhammad S.A.W.

Wednesday, May 4, 2011

Unknown Facts - About Our Planet

In 1783 an Icelandic eruption threw up enough dust to temporarily block out the sun over Europe .

About 20 to 30 volcanoes erupt each year, mostly under the sea.

A huge underground river runs underneath the Nile, with six times more water than the river above.

Lake Bosumtwi in Ghana formed in a hollow made by a meteorite.

Beaver Lake , in Yellowstone Park, USA, was artificially created by beaver damming.

Tuesday, May 3, 2011

No mommy, It's not an alien!

My Wife Left This For Me!

Im only speeding cause i really have to poop

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...