Follow me on Twitter : @bamnablog

Friday, June 29, 2012

Amalan Menghapuskan Dosa

P/S: Klik Gambar Utk Zoom Amalan Menghapuskan Dosa

Thursday, June 28, 2012

Rebut 5 Perkara Sebelum 5 Perkara


1.MUDA Sblm TUA
2.SIHAT Sblm SAKIT
3.KAYA Sblm MISKIN
4.LAPANG Sblm SEMPIT
5.HIDUP Sblm MATI

Wednesday, June 27, 2012

Jangan Makan Dalam Congkak

p/s: 2 in 1. wakaka..

Doa Berlindung Daripada Sifat Mazmumah


Klik Gambar Untuk Zoom Doa Berlindung Daripada Sifat Mazmumah :)

Ibadah sebanyak mana pun, tidak ada nilai di sisi Allah Taala, kalau mazmumah masih bersarang di dalam hati. Sedikit ibadah pun tidak mengapa, asalkan yang fardhu tidak ditinggalkan, tapi mazmumah dapat disembuhkan. Mazmumah itulah yang memudharatkan diri dan orang kerana nafsu yang belum terdidik. Nafsu yang belum terdidik, mazmumahlah yang menguasai diri seseorang.

Apalah erti ibadah kalau mazmumah masih bermaharajalela merosakkan orang. Ibadah banyak, masih lagi pemarah, hasad, dendam, tamak, sombong, riyak, ujub, cinta dunia, ingin nama, glamor. Tujuan ibadah adalah untuk mengubat penyakit batin yang memusnah. Ibadah yang di hayati, boleh mendidik nafsu yang liar yang menjadi bala bencana kepada dunia. Ibarat penyakit, makan berbagai-bagai jenis ubat tapi tidak menghilangkan penyakit. Tujuan makan ubat untuk menghilangkan penyakit badan.

Begitulah ibadah yang berbagai-bagai jenis untuk mengubat mazmumah nafsu yang ganas. Ibadah dibuat nafsu masih berpenyakit, ibadah tidak ada nilai di sisi Allah. Itulah lumrah berlaku di zaman ini. Di dalam mengerjakan ibadah, mazmumah masih mengganas. Kerana itulah kita tidak hairan, adakalanya, di masjid itulah sumber kejahatan. Kerana orang yang bersembahyang, masih membawa penyakit batin, yang memecah-belahkan perpaduan. Orang yang bersembahyang merenggangkan persaudaraan. Akibatnya umat Islam sudah tidak dihormati orang.

Tokoh-Tokoh Sains Islam


Gambar : Ibnu Sina

Jabir ibn Hayyan/ Geber (sekitar 103H/721 M-200 H/815 M)
Pelopor Ilmu Kimia Islam, seorang sufi dan syiah. Karya utama: Seratus Dua belas Buku, Tujuh Puluh Buku, Buku Kesetimbangan. Menulis juga tentang: logik, filosofi, ilmu medik, guna-guna (occult), fizik, mekanik, dan bidang-bidang lain.

Abu Yusuf Ta’qub ibn Ishaq al-Kindi/alkindus (sekitar 185 H/801 M-260 H/873 M)
Filosofi arab pertama, pendiri mazhab peripatetik Islam Menguasai bahasa syria, yunani. Menulis 270 makalah tentang: logik, filosofi, fizik, matematik, muzik, ubat-ubatan dan kehidupan binatang.

Hunain ibn Ishaq/ Joannitius (184 H/810 M-263 H/877 M)
Cendekiawan Kristen Penerjemah karya-karya Yunani dan Syiria ke dalam Bahasa Arab. Seorang dokter. Menulis karya tentang: astronomi, meteorologi, dan filosofi


Most Shortsighted Opinions Of Famous People




Tuesday, June 26, 2012

Peristiwa Dahagi di Singapura (1915)

SEJARAH YANG DIGELAPKAN (Bukan diminta untuk terima bulat-bulat tapi untuk difikirkan)

Askar-askar India Muslim dan melayu dijatuhkan hukuman tembak (firing squad) dalam peristiwa Dahagi kerana menyokong Khilafah Uthmaniah dan pertahan Palestin.

Assalamualaikum,

Saya ada mengisi siri-siri kuliah sejarah bulanan di beberapa buah mesjid di Selangor. Salah satu dari kuliah tersebut ialah 'Perihal sokongan ulama tanah air kepada Khilafah Uthmaniah'. Sebagai mukaddimah saya terangkan di mana kedudukan khalifah dalam sistem politik tertinggi umat Islam dan peranannya di dalam memayungi ummah. Saya jelaskan juga apakah bencana yang menimpa umat ini apabila khilafah terakhir, Khilafah Uthmaniyah luput pada tahun 1924. Di sentuh juga sepintas lalu mengenai usaha as-Syahid Imam Al-Banna dan program maratib-ul-amal untuk mengembalikan khilafah bermula dengan pembinaan syahsiah muslimah sehingga terbitnya ustiazatul alam (Islamic world order yang memayungi seluruh dunia).

World Fabulous Places


Kelebihan Berselawat

Klik Gambar Utk Zoom Kelebihan Berselawat :)

7 Kepakaran Para Nabi Utusan Allah



7 Kepakaran Para Nabi-nabi Utusan Allah S.W.T...

1- Nabi Adam - Pakar dalam bidang pertanian ( Memulakan tamadun dalam kehidupan manusia generasi pertama ).

2- Nabi Nuh - Pakar dalam bidang pengangkutan- arkitek dan jurutera- pembina kapal besar yang mampu menahan banjir besar.

3- Nabi Harun - Pakar dalam bidang komunikasi.

4- Nabi Daud - Pakar Industri besi.

5- Nabi Idris- Pakar dalam bidang jahitan ( tekstil ).

6- Nabi Isa - Pakar perubatan.

7- Nabi Yusuf- Pakar ekonomi dan pentadbiran.

Rujukan : Mukmin Profesional . M/S : 10.

Monday, June 25, 2012

Etika Photographer Menurut Islam




Sunnah : Mencukur Bulu Kemaluan


Dari A’isyah radliallahu ‘anha, bahwa Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Ada sepuluh hal dari fitrah (manusia); Memangkas kumis, memelihara jenggot, bersiwak, istinsyaq (menghirup air ke dalam hidung), potong kuku, membersihkan ruas jari-jemari, mencabut bulu ketiak, mencukur bulu pubis dan istinjak (cebok) dengan air. ” (H.r. Muslim, Abu Daud, Turmudzi, Nasa’i, dan Ibn Majah).

Friday, June 22, 2012

Doa Penghulu Istighfar


~Barangsiapa membacanya dengan yakin ketika petang hari, lalu ia meninggal dunia pada malam itu, maka ia masuk syurga..dan demikian juga ketika pagi hari~
(Hadith riwayat : imam al-Bukhari 7/150)

Surat Kepada Bakal Isteri




Saya tak akan jadi suami yang sempurna untuk awak, tapi saya akan berusaha menjadi suami yang terbaik.

Saya takkan berjanji untuk cinta awak sepenuh hati saya, sebab saya nak letak Allah penuh-penuh dalam hati ini dan baru awak.

Saya takkan berjanji untuk takkan buat awak menangis, tapi bila saya ada saya akan cuba sekat setiap air mata yang menitis semampu saya.

Saya takkan beri harapan untuk bersama awak selama-lamanya, sebab suatu hari saya akan pergi juga.

Saya akan ajar awak, tiada jaminan atas setiap perkara yang berlaku. Hidup kita umpama pensil. Pasti ada yang memegang hidup kita, iaitu Allah. Jangan berharap pada hidup. Biarpun awak rasa cukuplah hidup bersama saya, tapi itu masih tak cukup. Kita kena ajar diri, there is no guarantee in life.

Tapi satu perkara yang saya pasti,

~ saya nak jumpa awak kat syurga nanti.. :)

Seronok Dunia Sementara


Seronok kahwin – sekejap saje.

Seronok dapat kerja baru – sekejap aje.

Seronok dapat anak baru – sekejap aje.

Seronok masuk sekolah baru – sekejap aje.

Makanan sedap – 3 inci masuk mulut lepas halkum sudah tak sedap.

Hidup di dunia - seronok, nikmat adalah sementara.

Akhirat itu yang kekal – nikmat berpanjangan.

Nak lama nikmat, di akhirat.

Di sini semua sementara – ada naik ada turun, tapi jangan lupa pesanan Allah, dunia ini tempat untuk beramal untuk persediaan manusia ke akhirat.

Jadi usah terasa susah bila keadaan jadi mencabar. Ingatkan diri, sementara aje. Bayangkan kalau besok hari terakhir, sesusah manapun kita ingin beramal untuk dapat pahala, dapat pengampunan Allah untuk dosa kita sebagai bekal ke akhirat.

Cara Mencuci Kemaluan Dengan Betul



Cara mencuci kemaluan dengan betul ! (JANGAN AMBIL MUDAH)

Lelaki:
Selepas membuang air kecil, disunatkan berdehem 2 atau 3 kali supaya air kencing betul-betul sudah habis keluar. Selepas itu, urutlah kemaluan dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlah dengan air sebersihnya (minimum 3x)

Wanita:
Apabila membasuh kemaluan, pastikan dicuci bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja, ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu. (minimum 3x)

Thursday, June 21, 2012

Doa Mohon Keringanan & Kemudahan

Klik Gambar Utk Zoom Doa Mohon Keringanan & Kemudahan
(Al-Baqarah:286)

Tom & Jerry : Childhood VS Maturity


Gambaran Kiamat



Inilah sebahagian daripada Gambaran Hari Kiamat dan Hari Akhirat yang dikatakan oleh Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al-Fathani di dalam Kitab Aqidatun Najin tulisannya.

Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

Nice To Meet You


Doa Supaya Terhindar Dari Sifat² Keji

Klik Pada Gambar Untuk Zoom Doa Supaya Terhindar Dari Sifat² Keji

Tanggungjawab Suami & Isteri


Wednesday, June 20, 2012

Doa Mohon Keampunan & Kesayangan

Klik Untuk Zoom Doa Mohon Keampunan & Kesayangan :)

Senarai Orang Kaya Malaysia



“Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga),” (ali Imran, 3: 14)
Baca Lagi:
AYAT-AYAT AL-QURAN TENTANG HARTA

Monday, June 18, 2012

Doa Mohon Tetap Pendirian

Klik Gambar Utk Zoom Doa Mohon Tetap Pendirian :)

The Marijuana Conspiracy


The Marijuana Conspiracy Part 1

10 Sifat Mahmudah (Terpuji)

P/S: Amiin :)

Sunday, June 17, 2012

Apple Macbook & Money


Wednesday, June 13, 2012

Beza : Penglihatan Kanak-Kanak & Dewasa

P/S: Simpan bahan beracun di tempat yang selamat dan jauh dari kanak-kanak! 

Seni Lantai Japan Train


Tuesday, June 12, 2012

Kenapa Taubat Kurang Berjaya

Klik Untuk Zoom Kenapa Taubat Kurang Berjaya :)

Monday, June 11, 2012

10 Amalan Warm Up Ramadhan

P/S: Yes, 40 Hari Lagi Ramadhan.. Klik Untuk Zoom :)

Kereta VS Basikal = Basikal Menang

P/S: Kereta tin milo apakah ini? Tahniah kepada Chevrolet. Wakaka.

Saturday, June 9, 2012

9 Amalan Dapat Isteri Solehah Suami Soleh



Antara 9 amalannya untuk mendapat isteri solehah atau suami soleh

1. Istiqomah dengan Solat tahajud di 1/3 malam hari dengan niat bersujud dan berdiri untuk Tuhan

2. Bertaubat dengan dosa lalu kerana takut azab Allah dari api neraka.

3. Berjimat cermat dengan rezeki Allah SWT yg kita dapat... dan jangan suka membazir dengan perkara yang sia-sia.

4. Tinggalkan dosa besar dan dosa-dosa kecil


Wednesday, June 6, 2012

7 Mata Dicintai Allah

Klik Utk Zoom 7 Mata Dicintai Allah :)

8 Amalan Tambah Rezeki

Sila Klik Untuk Zoom 8 Amalan Tambah Rezeki :)

Ebook : Ringkasan Ilmu Asas Hukum Tajwid

Sila Klik Untuk Zoom Gambar Ringkasan Hukum² Tajwid

Ebook Ringkasan Ilmu Asas Hukum Tajwid Di Sini --> DOWNLOAD

Tambahan:

Susah Buat Dosa & Senang Buat Pahala



Susahnya Nak Buat Dosa...

Kalau nak ke disko bukan murah. Kurang-kurang kena bayar RM25 cover charge. Konon dapat free first drink. Tapi yang dibagi air yang harga kat 7-Eleven cuma RM1 je...

Senangnya Nak Buat Pahala...

Kalau gi masjid tu, free je. Dah le takde cover charge, minum free
bukan first drink je. Berkoyan-koyan pun boley. Silap-silap dapat makan free lagi...


Monday, June 4, 2012

Real Men Dont Need Porn

P/S: Real men don't need K-POP.

Doa Supaya Susah Menjadi Senang

Sila Klik Pada Gambar :)

Saturday, June 2, 2012

Sunnah Ketika Minum


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...